بهترین همزن برقی 2021 کدامند؟
نوشته شده توسط : نازی

خیلی‌ها معتقد هستند که همزن از وسایل لازم و ضروری آشپزخانه به‌حساب نمی‌آید اما باید بگوییم که یکی از لوازم آشپزخانه که استفاده فراوانی دارد و اگر نباشد حسابی جایش خالی است، همزن برقی است. اگر اهل پختن کیک و انواع مختلف شیرینی و دسر هستید، همزن یک وسیله لازم برای شما است. از این وسیله می‌توان برای درست کردن خمیر نان و کیک و شیرینی، ‌هم‌زدن تخم‌مرغ، خامه و … به جای قاشق و چنگال استفاده کرد. همزن برقی چه مارکی خوبه در هنگام خرید همزن باید به ویژگی‌های مختلف آن توجه کرد. از جمله ویژگی‌های مختلف آن می‌توان به سرعت موتور، تعداد تیغه‌ها، کاسه‌ داشتن یا نداشتن و ویژگی‌های دیگر اشاره کرد. در ادامه این مقاله ابتدا این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس مشخصات بهترین‌ همزن‌های موجود در بازار را می‌گوییم.

همزن‌های موجود در بازار به دو دسته همزن ساده و همزن برقی تقسیم می‌شوند. همزن برقی نیز دو مدل دارد: همزن برقی معمولی و همزن برقی کاسه‌دار

۱‌. همزن دستی: این نوع همزن ساختار ساده‌ای دارد و از یک دسته، یک میله و یک سر همزن تشکیل شده است. سرعت در این مدل بستگی به سرعت دست شما دارد. مشخص است که سرعت به‌هم زدن مواد غذایی با این نوع همزن از نوع برقی آن کم‌تر است. برخی از انواع همزن‌های ساده عبارتند از: همزن بالونی که برای هم‌زدن مواد کیک است. همزن مسطح که برای آماده کردن سس کاربرد دارد. همزن دندانه‌دار نیز برای ترکیب مواد مایع است.

۲‌. همزن برقی: در این نوع همزن یک موتور الکتریکی وجود دارد که سر همزن را به حرکت درمی‌آورد و دیگر نیازی به حرکت دادن دست نیست. این همزن در دو نوع معمولی و کاسه‌دار در بازار موجود است.

الف‌. همزن برقی بدون کاسه یا معمولی:‌ از ساده‌ترین همزن‌های برقی است که دو بخش سر همزن و دسته دارد. نحوه کار کردن با این نوع همزن به این شکل است که ابتدا همزن را برداشته و آن را روشن می‌کنید و سر همزن را که در حال چرخش است، داخل ظرفی که حاوی مواد اولیه موردنظر شما است فرو می‌کنید و آن را به‌هم می‌زنید.

ب‌. همزن برقی کاسه‌دار: در واقع نوعی همزن حرفه‌ای است که برای رستوران‌ها و آشپزهای حرفه‌ای کاربرد دارد. این نوع همزن‌ها دارای کاسه هستند و لازم نیست که آن را در دست بگیرید،‌ فقط کافی است که مواد غذایی را داخل کاسه خود همزن بریزید و کاسه را در محل خود نصب کرده و دستگاه را روشن کنید. ظرفیت کاسه‌ها متفاوت است و واحد آن لیتر است. شما باید هنگام خرید همزنی را بخرید که ظرفیت آن متناسب با نیازتان باشد.

ویژگی‌های مختلف همزن برقی

توان: در واقع قدرت دستگاه را نشان می‌دهد و ارتباط مستقیمی با میزان مصرف انرژی دارد. هر چقدر توان دستگاه همزن بالاتر باشد، ‌مواد غذایی را با سرعت بیشتر و سریع‌تر مخلوط می‌کند و فشار کمتری هم به‌ دستگاه وارد می‌شود. اما توان بالاتر مساوی با مصرف برق بیشتر است.

سرعت موتور: در همزن برقی میزان سرعت چرخش موتورها متفاوت است. همزن‌های برقی معمولی ۳ سرعت چرخش موتور و همزن‌های کاسه‌دار ۳ تا ۶ سرعت چرخش موتور دارند.

تعداد تیغه‌ها: همزن‌ها سری‌ها یا همان تیغه‌های مختلفی دارند که کاربرد هر کدام متفاوت است. از انواع مختلف آن می‌توان به سری ورزدهنده، سری تخم‌مرغ‌زن و سری خمیرزن نام برد.

 

 

 

۱) همزن برقی KitchenAid 5KSM95PSBSZ
بهترین همزن برقی کاسه دار
همزن برقی KitchenAid 5KSM95PSBSZ

همزن برقی کاسه‌ای KitchenAid 5KSM95PSBSZ از بهترین محصولات بازار است، چنان که برند امریکایی کیچن‌اید در سراسر جهان به تولید دستگاه‌های آشپزخانه باکیفیت و گران‌قیمت شناخته‌شده است. این دستگاه دارای کاسه استیل ثابت و خمیرزن است و طراحی آن با داشتن اهرمی در قسمت بالایی میکسر کار را برای جدا کردن کاسه و جابجا کردن مواد مخلوط شده و تمیز کردن ظرف همزن، آسان می‌کند.

نقطه قوت این دستگاه جنس بدنه تمام فلزی آن است که بسیار زیباست و تمیز کردن آن راحت است. کاسه استیل همزن گنجایش 4.3 لیتری دارد و دارای موتوری قدرتمند و کم‌صدا برای مخلوط کردن مناسب مواد است. همزن کیچن‌اید 5KSM95PSBSZ دارای سه قطعه مختلف برای سر همزن در استفاده‌های مختلف است، کاسه این همزن ثابت است ولی گردش تیغه‌ها به صورتی انجام می‌شود که تمام محتویات کاسه را به طور یکنواخت پوشش می‌دهد. علاوه بر این دارای قلاب خمیرزن درپوش شیشه‌ای ظرف همزن است و سیم برق آن 114 سانتی‌متر طول دارد.





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: